Smelly Delhi.... - Reisverslag uit Delhi, India van Willie Evers - WaarBenJij.nu Smelly Delhi.... - Reisverslag uit Delhi, India van Willie Evers - WaarBenJij.nu

Smelly Delhi....

Blijf op de hoogte en volg Willie

30 Januari 2013 | India, Delhi

Op 27 januari kwam ik dan eindelijk aan in Delhi, waar ik op het vliegveld herenigd werd met Nienke. Midden in de nacht hebben we een taxi genomen naar een hotel, waarbij we onderweg natuurlijk in alle oplichterijpraatjes zijn gevallen die er maar bestaan ("wegens een omleiding kunnen we het hotel niet bereiken; bij het Tourist Information punt kunnen we het hotel even bellen voor route info; het hotel blijkt helaas overboekt te zijn maar gelukkig weten wij nog een hotel, dat soort verhalen). Niet verwacht daar nog in te trappen maar het moet gezegd worden: ze brengen het allemaal zeer geloofwaardig. Meteen een goede les voor de rest van de India trip dus.

Na uiteindelijk in een hotel aangekomen te zijn, zijn we op 28 januari gestart met een verkenningstocht door Delhi waarbij we meteen de rest van de trip hebben proberen vast te leggen. Reizen door India gaat grotendeels met de trein en deze moet je eigenlijk ruim van te voren boeken. Wij waren hier nogal laat mee, dus treinreizen vinden was niet al te makkelijk. Er blijken wel een aantal stoelen vrij te komen 24 uur voordat een trein vertrekt voor zogenaamde noodgevallen (of eigenlijk voor mensen die bereid zijn wat meer te betalen) maar deze zijn ook allemaal snel vol. Na de hele dag bij verschillende Tourist Information Centers gezeten te hebben (zogenaamd allemaal van de overheid, maar in het echt natuurlijk allemaal commercieel) hebben we uiteindelijk een reisschema uitgevogeld waarbij we wel alle plaatsen die we willen doen met de trein kunnen bereiken. De route is nu als volgt:
Delhi
Jodhpur
Pushkar
Udaipur
Rantambore National Park
Agra (Taj Mahal)
Varanasi
Calcutta (voor de vlucht naar Bangkok, dan is het al weer 10 februari)

Op dinsdag hebben we nog wat dingen bekeken en bezocht in Delhi (de markten - vreemd genoeg kwamen wij niet verder dan de markt waarop je alleen maar pijpen, kranen en andere loodgietersspullen kon kopen - en het Rode Fort). Vervolgens zijn we om 17.50 aan boord gegaan van onze eerste nachttrein in Delhi: die naar Jodhpur. Uiteraard hadden we wegens gedoe bijna de trein gemist; gelukkig waren we er uiteindelijk net op tijd.

De nachttreinen zijn een verhaal apart maar daarover later ongetwijfeld meer (met foto's) en ook over Jodhpur (daar waren we vandaag) wijd ik later verder uit. Eerst even een korte indruk van Delhi:
- druk
- luidruchtig (en met luidruchtig bedoel ik LUIDRUCHTIG)
- vies

Dit klinkt nu allemaal negatief, maar dat was het eigenlijk niet. Delhi is vooral heel anders, maar anders is niet altijd verkeerd...

• 01 Februari 2013 - 08:38

Greet:

Hey zussie,

Leuk om je blog te lezen. Maare die pijpen op die markt waren dat dingen die je kon roken of pijpleidingen? Als dat laatste het geval is zal ik ze op het werk eens tippen dat we die dingen voortaan niet meer hoeven te bestellen, maar gewoon op de markt kunnen kopen ;-)

Groetjes Greet